بازار کار تعمیرات موبایل

در این پست قصد دارم در مورد بازار کار و شروع کار شغل تعمیرات موبایل صحبت کنم.همانطور که در حال حاضر بحث کارهای فنی و تعمیرات در کشور حرف اول را میزند با توجه به نرخ دلار امروزی بحث تعمیرات در هر زمینه ای نیاز است و ما مجبوریم که برای احیا دستگاه موردنظرمان ان را پیش یک تعمیرکار مجرب ببریم.(برخلاف کشورهای دیگر)

چرا تعمیرات موبایل imitation rolex yacht master mens rolex calibre 2836 2813 16628wso automatic؟!

بازار کار تعمیرات موبایل

تا حال به این توجه کرده اید که کسی را دیده اید که در دست خود گوشی موبایل نداشته باشد!به تعداد 80 میلیون ایرانی حتی 2 برابر گوشی موبایل در خانه های ما است!

تا به حال دقت کرده اید که چقدر ما ایرانی ها به گوشی اهمیت ویژه ای میدهیم!و همیشه دوست داریم به روز باشیم!به گفتیه بعضی ها با اینکه تعمیرات موبایل اشباع شده است اما همچنان دقت کرده اید در شهر خود در مناطق معروف، فروش و تعمیرات موبایل هیچ مغازه ای یافت نمیشه که بی مشتری باشد!

مورد دیگری که تعمیرات موبایل را متفاوت کرده حوزه درامدی گسترده ان می باشد.ما میتوانیم فروش موبابل،قطعات و لوازم جانبی را دریک جا داشته باشیم internet.

تعمیرات نیاز کشور است اما تعمیر اصولی!همیشه باید به دنبال اپدیت خود در هر زمینه ای باشید!(در نوع خود بهترین)شغل تعمیرات موبایل خوب است اما به شرطی که تخصصی وارد اون بشید و تلاش کنید!

از کجا شروع کنم؟

اگر به تعمیرات موبایل علاقه مند هستید.ابتدا باید دوره فنی و حرفه ای رو بگذرونید که در تمام شهرها آموزشگاه ها زیاد هستند.در این دوره در ابتدا به شناسایی قطعات الکترونیک پرداخته می شود و طبق سرفصل های مشخص به شناسایی اجزای موبایل و تک تک قطعات رو برد،عیب یابی مرحله ای و کار عملی بر روی گوشی پرداخته میشود.

بازار کار تعمیرات موبایل

تعمیرات موبابل به 2 دسته کلی تقسیم میشود:

1.سخت افزار(اندروید یا ایفون)

2.نرم افزار(اندروید یا ایفون)

1.در این دوره شما تعمیرات سخت افزاری یا به عبارتی اشنایی با قطعات الکترونیک و قطعات برد و نحوه عیب یابی ان ها را به صورت مرحله به مرحله و هچنین تست ان ها را خواهید اموخت.

2.در این دوره شما با تعمیرات نرم افزاری اشنا میشود.همانند فلش کردن،بوت،قفل frp،کار با باکس ها،ریکاروی،بکاب گیری،رستور،روت،انلاک،ترمیم بوت،ترمیم سریال ،تشریح رام ها و….

دسته بندی اموزشی تعمیرات:

1.عمومی(مقدماتی)

2.تخصصی(پیشرفته)

1.دوره عمومی همان دوره اولیه مقدماتی فنی و حرفه ای است که توضیح دادم.

2.دوره تخصصی:

که در دسته نرم افزار به صورت تخصصی کار با تمام باکس ها و عیب های نرم افزاری پرداخته میشه و معمولا طول دوره زیر 5 روز می باشد.

در دسته سخت افزار پیشرفته یا تخصصی شما با نحوه تعویض هارد و سی پی یو و ترفند های تعمیراتی خاص و همچنین اموزش ترمیم مسیرهای برد و سایر قطعات و همچنین احیای گوشی اب خورده اشنا میشود.

بازار کار تعمیرات موبایل

طول دوره عمومی معمولا 30 تا 45 روز هست.و درپایان مدرک فنی و حرفه ای بعد از ازمون به شما اعطا میشه.بعد از مدرک فنی و حرفه ای شما باید جایی رو برای کاراموزی پیدا کنید و حداقل 6 ماه تا 1 سال کاراموزی کنید.در بعضی موارد اموزشگاهی که اموزش دیده اید شما را به عنوان کاراموز به جایی معرفی میکند یا پشتیبانی کاراموز به مدتی محدود دارند.همچنین بعضی ها دوره تضمینی اموزشی دارند یعنی طول اموزش باتوجه به گیرایی شما کم یا زیاد خواهد شد.

همیشه قید کردم تعمیرات چیزی نیست که با 10 روز یا 60 روزه دوره یاد گرفت.این اموزش ها بیس تعمیرات و برای شروع و باز شدن دید کلی شما به تعمبرات است.تجربه 12 سال یک تعمیر کار را با یک دوره نمیتوان به دست اورد.

و تجربه تعمیرات فقط با کار کردن به دست میاد(قلق های تعمیراتی و نکات ریزی که در هیچ دوره ای نیست و خودتان با تلاش و تجربه به دست خواهید اورد).

پس بعد 6 ماه تا یک سال کاراموزی میتوانید به صورت درصدی با تعمیرکارها یا فروشگاه های موبایل کار کنید و زمانی که بودجه داشتید و به اعتماد به نفس کافی در تعمیرات رسیده و تجربه کافی پیدا کردید میتوانید مغازه ای بزنید این بستگی به گیرایی و تجربه شما و تلاش شما در کسب تجربه و استفاده از تمامی منابع دارد.

چقدر هزینه کنیم؟

بازار کار تعمیرات موبایل

راه حل اول ورود:

در حال حاضر هزینه دوره عمومی سخت افزار فنی و حرفه ای بین 900 هزارتومان تا 1.200 هزار تومان هزینه دارد.مساله ای که وجود دارد کاراموزی بعد دوره هست.اغلب مغازه ها به دلیل تجربه کم شما و ریسک تعمیرات(گوشی ها بالای 2 میلیون تومان است) و ایجاد شدن ضرر و زیان از گرفتن کاراموز خود دداری میکنن که این کاملا طبیعی است(مگر اشنایی داشته باشید در این حوزه).در غیر اینصورت با دریافت هزینه ای احتمالا شما رو به عنوان کاراموز قبول کنند.

راه دوم ورود:

با مشورت با خیلی ها متوجه شدم که دوره فنی و حرفه ای به دلیل ساعات کمتر عملی خیلی کاربردی نیست.البته داشتنش لازمه برای گرفتن جواز کسب و در هر صورت باید ان را بگذرانید.

اما راه حل اصلی اینست که از همان ابتدا بروید پیش یک تعمیر کار مجرب اموزش ببینید.

مزایا:

بازار کار تعمیرات موبایل

1.تجربه در محیط کار واقعی

2.درگیر شدن با گوشی های مختلف

3.کسب تجربه هر روزه و اشنا شدن با عیب های متداول و خاص و قلق های تعمیراتی

4.اموزش به روز تر و ارایه ترفند های تعمیراتی ونکات تعمیراتی که در هیچ کتاب و دوره ای نیست(بستگی به فرد اموزش دهند)

البته این نکته را باید متصور بود که انتظار نداشته باشید که فردی که 16 سال سابقه دارد بتوانید تمام تجربیات خود را در یک دوره محدود به شما ارایه دهد.

هزینه:

در حال حاضر هزینه اموزش یک تعمیر کار موبایل از 2 میلیون تومان به بالا (نرمال 4 میلیون تومان)می باشد و طول دوره ممکن است 10 تا 15 روز به بالا باشد.

عیب:

یک سری نکاتی ابتدایی رو ممکن است فرار نگیرید!چون بیس اکترونیک رو اموزش ندیده اید.پس پیشنهاد بنده ابتدا دوره فنی و حرفه ای است.همچنین از این لحاظ هزینه زیادی نکرده اید به دلیل اینکه دردوره فنی و حرفه ای دید شما باز میشه که ایا این دوره به روحیات من میخورد یا خیر،ایا از من بر خواهد امد!چه بسا بوده اند کسانی که بعد دوره فنی و حرفه ای دیگر ادامه نداده اند و به کلی منصرف شده اند.

این پست به روز رسانی خواهد شد…..

تمامی موارد گفته شده بالا براساس نظر شخصی بنده بودم و خوشحال میشوم که دوستان نظر خود را در مورد بازار کار تعمیراتم موبایل به اشتراک بگذارند!

برای اشنایی اولیه با ای سی های موبایل: