نرم افزار کد ویژن یکی از نرم افزارهای معروف (درایران) برای برنامه نویسی زبان C و کامپایل کردن ،پروگرام (program) و عیب یابی (debug) میکرو کنتلر های avr به کار میرود.

 این نرم افزار به دلیل وجود CodeWizard قابلیت دسترسی راحت به تنظیمات رجیسترهای میکروکنترلرهای AVR bp rolex datejust rolex calibre 2671 mingzhu engine m278274 0032 ladies pink dial around 12mm را فراهم می کند. به عبارتی میتوانیم سخت افزارهای جانبی راحت تر پیکره بندی کنیم.

همچنین در نرم افزار کدویژن  به کمک قابلیت wizard میتوان میکرو را به اسانی پیکره بندی اولیه کرد همچنین دستیابی به کتابخانه ها و فراخوانی آنها به راحتی صورت می پذیرد و علت استقبال از این نرم افزار نیز به همین علت میباشد.

اخرین نسخه این نرم افزار ورژن 3.41 هست که نسبت به این ورژن تغییرات بسیاری کرده است(کرک ان موجود نیست)نسخه 3.14 را نیز میتوانید از وب سایت های دیگر دانلود کنید.اماظاهرا این ورژن تست شده می باشد و تاکنون مشکل خاصی دیده نشده است.

 در بحث کامپایل کردن مهم ترین مورد ایجاد فایل برنامه با کمترین حجم می باشد پیشنهاد می گردد نرم افزارهای قدرتمند و رایگانی به مانند atmel studio که توانایی کار با میکرو های arm را خواهید داشت استفاده شود. با نصب این نرم افزار در کنار atmel studio میتوانیم اشکلات سخت افزاری برنامه رو پیدا کنیم. لازم به ذکر است که شرکت atml بزرگترین تولید کننده میکرو کنتلرهای avr بوده و نرم افزار atmel studio نیز مربوط به همین تولید کننده می باشد.

همان طور که گفته شد مهمترین قضیه برای انتخاب زبان برنامه نویسی سادگی برنامه نویسی ان زبان میباشد. و در عین حال میزان خطوط برنامه و در نتیجه حجم فایل انتهایی نیز بسیار مهم می باشد. در زبان basic در عین سادگی تعداد خطوط برنامه نویسی ما بیشتر است که حجم فایل نهایی را افزایش میدهد در نتیجه نیازمند به میکرو هایی با حافظه فلش بیشتر هستیم که حاصل ان بالا رفتن هزینه کلی پروژه می باشد.

برای مشاهده و دسترسی به برنامه های اماده توسط شرکت hpinfotech به پوشه samples ,samples xmega بروید.پروژه های اماده ای خواهید یافت که دارای توضیحاتی میباشند.

تغییرات این نسخه:

  • Compiler
    • Improved CodeVisionAVR project export to Atmel Studio when there is no exact chip type match
    • When importing a CodeVisionAVR project in Atmel Studio 6.2, ensure that the active build configuration of the new created Atmel Studio solution matches the one from the CodeVisionAVR project .prj file
    • Fixed errors which occurred when using the USB library for the ATmega U2, U4 and AT90USB82/162 chips
  • CodeWizardAVR
    • Fixed: ADC reference type and clock frequency settings were not correctly read from the CodeWizardAVR .cwp project file
  • Chip Programmer
    • Fixed: Reading chip signature, lock bits and calibration bytes didn’t work correctly for STK600, AVRISP, AVR Dragon and JTAGICE when Atmel Studio 6.2 was installed

نسخه:3.12

حجم:191Mb

نحوه کرک: فایل نرم افزار که در پوشه cvavr.3.12.SnD.Raham می باشد،در پوشه bin محل نصب نرم افزار کپی شود.


https://drive.google.com/file/d/1GATEe3u2IIXY5AKBTH2qCj_RypUAFsHs/view?usp=sharing

این پست به روز رسانی خواهد شد.