ماژول آمپلی فایر استریو 3 وات pam8403

مازول pam8403  یکی از ماژول های  ارزان قیمت برای ساخت اسپیکر جمع و جور است.این ماژول یکی از کوچکترین امپلیفایر ها است توان خروجی ان حدود 3 وات بوده و تغذیه ان 2.5 تا 5 ولت است. با تستی که من داشتم صدای  فوق العاده با کیفیتی دارد(بدون اعوجاج در ولوم بالا)، در عین حال مصرف بسیار پایینی (حدود 100 میلی امپر) و نویز بسیار کمی دارد.

خیلی وقت بود که دوست داشتم یک اسپیکر همراه کوچک برای بیرون رفتن بسازم.الان تو این دوره زمونه همه چی مونتاژ شده اماده است . ماژول های اماده کار خیلی ها رو راحت کرده زیرا ضمن کیفیت ساخت قطعات بالا دردسر ساخت مدار و مشکلات اون رو ندارند!البته طراحی مدار لذت خودش را دارد!استفاده این ماژول بیش تر برای ساخت امپلیفایر های کوچک(مینی) است چون توان محدودی ارایه می کند.

برای دیدن نمونه دوم  اسپیکر ساخته شده با این ماژول بر روی لینک زیر کلیک شود:

 قسمت دوم ساخت مینی اسپیکر

مراحل ساخت نمونه دوم:

ساخت مینی اسپیکر با ماژول pam8403 قسمت دوم

برنامه بنده که اعمال شد:

1.استفاده از کوچکترین باکس

2.خرید بلندگو های مینی 2 عدد و 8 اهم(1عدد تیوتر و یک عدد معمولی(من میگم مینی ساب کوچک،چون بیس تمیزی ارایه میده تو جسه خودش!)

3.خرید 4 عدد باطری 2500 میلی امپر با ولتاژ 1.2 و ایجاد ولتاژ 4.8 ولت این روش پیشنهاد نمیشه البته چون مشکل ساخت مدار شارژر دارید.

پیشنهاد استفاده از باطری 3.7 ولت 2200 میلی امپر یک عدد یا 2 عدد به صورت موازی است.و اینکه استفاده از ماژول پاور بانک برای شارژ باطری با شارژر موبایل.توضیح اینکه برای داشتن ولتاژ 5 ولت خروجی usb پاور بانکتون که 5 ولت ارایه میده باید به برد امپلی فایر متصل شود.

5.خرید سوکت های 2 پایه و 3 پایه با فیش برای امپلی فایر و اتصال بلندگو ها به ماژول pam8403

6.خرید کیت فلش خور(میتوانید نوع بلوتوثی بخرید(قیمت 55 تومان 28 فرودین 99)یا معمولی به قیمت 30 تومان حداقل

7.کلید و ورودی usb و کابل های رابط

عکس هایی از مراحل نمونه اولیه:

عکس نهایی!

هزینه ها:

بلندگو ها:10 هزار تومان(20 تومان ذر حال حاضر 29 فرودین 99)

ماژول امپلیفایر:3 هزار تومان هم اکنون 10 تومان(28 فروردین 99)

کیت فلش خور:10 هزار تومان هم اکنون 28 فرودین 99( حداقل 30 تومان برد معمولی(فاقد بلوتوث)

باکس جعبه:2 تومان

باطری:4 عدد سری شده 1.2 ولت:25 هزار تومان با جریان دهی 2.5 امپر یا 2500 میلی امپر===پیشنهاد نمیشود خرید باطری 3.7 ولت 2200ma به قیمت 25 تومان(28 فرودین 99)

کل مبلغ:حدود 50 هزار تومان(حدود 100 تومان در حال حاضر)

چرا اسپیکر دست  ساز:

البته قطعا با وجود چین و اسپیکر های اماده با این مبلغ میشه اسپیکر های همراه خوبی خرید.اما عشق است و دست ساز خودمان چیز دیگری است.

نکته ای دیگر که هست اسپیکر های چینی 20 تومانی یا بالاتر بعد مدتی مشکل باطری پیدا میکنند (اکثرا باطری ها تاریخ گذشته و خراب)اما دست ساز خودتان هر وقت بخواهید قابل ارتقا و تعمیر است.

نکات:

1.با جریان کشی بسیار کم کیت قلش و امپلی فایر(حداکثر 100 میلی امپر) با یک بار شارژ 3 ساعته بنده تا 20ساعت از اسپیکر استفاده کردم(در ولوم متوسط) و با توجه به اینکه به عنوان اسپیکر کامپیوتر گاهی  استفاده میکردم تا یک هفته با یک بار شارژ جواب دهی داشت.

2.از خروجی usb برد پاور بانک اگر ظرفیت باطریتون رو ارتقا بدید میتونید یک پورت اضافه روی جعبع تعبیه کنید برای شارژ گوشیتون!(هم اسپیکر و هم پاور بانک دارید!)

3.کیت های فلش خور گیرندگی رادیو ضعیفی دارند اما برخی از اون ا قدرت گیرندگی بالای دارند.(نوع 3 چیپ ها)

4.برای شارژ باطری ها با توجه به داشتن ماژول پاور بانک با هر شارژر گوشی میتوانید باطری های اسپیکر رو شارژ کنید.

5.بلندگو های 2 اینچی و 3اینچی بالا با توان 3 وات هستند.بلندگو ی نقره ا ی بالا در تمام اسپیکر های کوچک موجود است و نقش یک مینی ساب عمل میکند و همچنین تمام فرکانس ها را به خوبی پاسخگو است.در حال حاضر باند های خوبی در بازار امده اند که پاسخ فرکانسی خوبی دارند که به زودی عکس های ان ها را خواهم گذاشت.

6.میتوانید یک ورودی هم تعبیه کنید که زمانی که میخواید از باطری استفاده نشه تغذیه رو از کابل usb کامپیوتر بگیرید.یا یک وردی اداپتور بزارید که با اداپتور مستقیم کار کند(زمان هایی که در منزل هستید).