ضبط jvc kd-g335

تو این پست میخوایم اموزش فلش خور کردن ضبط kd-g335 jvc رو باهم بررسی کنیم.فلش خور کردن و احیا ضبط های خانگی و خودرو امری جذاب برای همه شده،در ادامه همراه شما هستم.

مدت ها بود که این ضبط در گوشه ای رها شده بود.در نظر داشتم این ضبط رو احیا کنم.اما اموزش درستی در اینترنت ندیدم(که طبیعی است!)به همین دلیل دست به کار شدم.

روش های فلش خور کردن:

1.پیدا کردن ورودی ای سی صوت از روی دیتا شیت و اعمال مستقیم به ورودی ای سی

عیب:عدم کارکرد ولوم ها و تنظیمات صدای پخش ماشین از روی پنل و ایجاد اعوجاج در ولوم بالا به علت عدم تطبیق امپدانس

2.پیدا کردن خروجی صدای تیونر رادیو و اعمال صدا به این قسمت(روش مرسوم)

مزایا:کارکرد ولوم اصلی ضبط و تنظیمات صدا

مراحل فلش خور کردن ضبط:

اولین کاری که پس از باز کردن ضبط باید کرد پیدا کردن تیونر رادیو است.تیونر رادیو که شامل بلوک های if و..در پکیج فلزی رو ضبط نصب هست. و معمولا حدود 20 پایه در کنار هم هستند.در این ضبط تیونر فقظ یک ای سی استفاده شده است!

برد jvc kd-g335

دربعضی ضبط ها نام پایه ها روی برد مشخص شده و روی پین های برد تیونر عبارت های lout وRout خواهید یافت.در غیر اینصورت باید service manual دسترسی و شماتیک ضبط رو پیدا کنین.

لینک سرویس منوال های این سری:

https://elektrotanya.com/jvc_kd-g331_kd-g332_kd-g333_kd-g334_kd-g335_kd-g337_kd-g338-ma287-.pdf/download.html

در سرویس منوال jvc شماتیک این مدل ها شبیه هم هستند.قرار داده شده است.

KD-G331E, KD-G331EX, KD-G331EY,
KD-G331EU, KD-G332E, KD-G332EX,
KD-G332EY, KD-G332EU, KD-G333E,
KD-G333EX, KD-G333EY, KD-G333EU,
KD-G334UI, KD-G335U, KD-G335UN,
KD-G335UT, KD-G335UH, KD-G337BEE,
KD-G337SEE, KD-G338UF

دنبال شماتیک میگردیم و ای سی تیونر رو پیدا میکنیم.مشاهده می کنیم که نام بلوک tuner section هست.

لازم به ذکر هست که ای سی امپلیفایر در این ضبط TB2904HQ میباشد که توان خروجی 45W وات دارد.

شماتیک jvc kd-g335

خوب باید شماتیک را بررسی کنیم و خروجی ای سی تیونر رادیو را پیدا، و خروجی برد فلش خور را باید به پایه های مورد نظر متصل کنیم.

برد jvc kd-g335

کافی است خروجی L , R برد فلش خور و زمین (G) ان را به پایه هایی که در عکس مشخص شده متصل کنیم. توجه شود که اتصالات بعد مقاومت 3.3 کیلو است. G را میتوان به هرجا که به بدنه متصل است،متصل کرد.

برد jvc kd-g335

فلش خور کردن ضبط jvc kd-g335

فلش خور کردن ضبط jvc kd-g335

فلش خور کردن ضبط jvc kd-g335

اپدیت فروردین ۱۴۰۱:

پس از ۲ سال که از کارکرد ضبط می گذشت تصمیم گرفتم تغییراتی اعمال کنم.

برای اعمال سیگنال کامل کیت به ای سی BD3445 که ای سی پردازش صوت می باشد. خازن های مسیر برداشته شد در این صورت رادیو ضبط کامل غیر فعال شده و نویز کمتری در خروجی کیت خواهیم داشت.

پایه L , R کیت به ۲ نقطه رنگی بالا متصل شده و G نیز به هر نقطه منفی متصل میکنیم.

کیت درون ضبط جا سازی شد:

قسمت CD کامل برداشته شد.با چسب دوطرفه کیت جاسازی شد.اما اصلا اصولی نیست شما بهتراست این کار را نکنید.و از باکس کوچک استفاده بکنید.کابل جدا Usb هم کشیده شد.خازن صافی هم قرار داده شد که البته در صورتی که از ماژول کاهنده ۵ ولت در خارج برد استفاده میکنید نیازی به ان نیست.رگولاتور روی برد هم باید از مدار خارج شود.(پایه اول به سوم اتصال کوتاه میشود)

تغذیه را میتوان از روی برد گرفت اما بنده از رگولاتور کاهنده ۵ ولت در خارج برد استفاده کردم که رپیل خروجی کمتری داشته و با رگولاسیون بهینه تر اثر نویز دینام را تا حد مطلوب کاهش میدهد.که در نهایت نویز خروجی کیت کاهش میابد.

اگر تغذیه رو از روی برد بگیریدکه گزینه بسیار بهتر و بی دردسر تری است.میتوانید طبق دیتاشیت به ای سی هایی که تغذیه حداقل ۷ ولت دارند متصل کنید.مثلا در اینجا به ای سی تیونر که تغذیه ۸.۵ ولت دارد میتوان متصل کرد.پایه ها مشخص شده اند.(قرمز مثبت و مشکلی منفی)

ماژول کاهنده با وارنیش عایق شد:

همچنین دیود مادون قرمز هم بر روی پنل قرار گرفت.

نهایی:

نکات:

1.اگر کلا میخواهید از رادیو استفاده نکنید بهتر است ارتباط مقاومت های 3.3 کیلو با تیونر را جدا کنید به عبارتی مقاومت های 3.3 کیلو رو بردارید.(برای اعمال سیگنال بهتر روش اپدیت شده رو انجام بدهید.)

2.اگر خروجی برد فلش خور نویز دارد یک خازن حداقل 2200 میکرو فاراد 16 یا 25 ولت با تغدیه برد موازی کنید.(برای نویز کمتر استفاده از ماژول کاهنده پیشنهاد میشود)

3. سیم ها خروجی برد ترجیحا برای کاهش نویز شیلد استفاده شود بهتر است.

4.اگر میخواهید که با خاموش کردن ضبط برد هم به طور کامل خاموش بشود راه دیگر،متصل کردن تغذیه برد فلش خور به ولتاژ تغذیه ای سی هایی هست که با ولتاژ 5 ولت (5 ولت فیکس)کار میکنند هست.اگر برد فلش خور شما دارای رگولاتور هست میتوانید بدون مشکل تغذیه رو ازبرد ای سی تیونر بگیرید.در حال عادی جهت نصب از برق سویچ پخش ماشین گرفته میشود.

ویدیو کوتاه از ضبط فلش خور شده:(به روش قدیم)

مشاهده پست فلش خور کردن ضبط پراید: