معرفی شغل و بازار کار تعمیرات ایسیو
تعمیرات ایسیو

معرفی شغل و بازار کار تعمیرات ایسیو

امروزه با توجه به نیاز تعمیراتی کشور،شغل تعمیرات بسیار مورد نیاز جامعه هست.تعمیرات ایسیو هم بخشی از تعمیرات حوزه خودرو می باشد.در این پست به بررسی شغل و بازار کار تعمیرات ایسیو میپردازیم.

ایسیو مغز متفکر خودرو است و به مانند cpu کامپیوتر شما. در واقع تمام سنسورهای خودرو در هر لحظه اطلاعات دریافتی دریافت شده را به ایسیو خودرو ارسال می کنند و با توجه به برنامه ایسیو که از پیش تعیین شده است به عملگرهای خودرو به مانند انژکتورها فرمان ارسال میشود تا خودرو بهترین عملکرد را در شرایط اب و هوایی مختلف داشته باشد.

عواملی به مانند مشکل و اتصالی در سیم کشی،سیم کشی نادرست ،نوسان ولتاژ،خرابی سنسور،ضربه یا اب خوردگی و…سبب خراب شدن بخشی از مدار ایسیو میشوند که در نتیجه نیاز به تعمیرایسیو هست.

ایسیو خودرو دارای ای سی های مختلفی است که هر کدام وظیفه حود را دارند:

ای سی استپر/ ای سی انژکتور / ای سی cpu ای سی اییپرام /ای سی ارتباط پروتکل can/ای سی مولتی و…

که هر کدام وظیفه خود را دارا هستند.و تعمیر کار با توجه به علم تعمیرات تحلیل و تست شروع به عیب یابی می کند.

سخن کلی:

برای این شغل پیشنهاد میشه ابتدا مطالعه ای در زمینه الکترونیک و شناسایی قطعات(مقاومت ،خارن، و… تست قطعات) داشته باشید.کسانی که بیس الکترونیک دارند در این کار موفق تر خواهند بود.

عیب های ایسیو بیشتر موارد نرم افزاری است تا سخت افزاری به همین دلیل اگر تمایل به تعمیرات ایسیو دارید حتما در کنارش باید دوره برق خودرو را بگذرانید تا با نحوه عملکرد و ارتباط سنسور ها با ایسیو اشنا بشوید.همچین پس از گذراندن دوره تعمیرات ایسیو حداقل باید به مدت یک سال کاراموزی بروید.

هیچ هنری بدون صبر و تجربه به دست نخواهد امد.پیشرفت در هر کاری بسته به تلاش و پیگیری خود فرد دارد و نیاز به سال ها تجربه با صبر و حوصله ،صرفا هیچ دوره 10 یا 30 روزه یا 50 تا 200 ساعته تجربه یک فرد 10 سال را در اختیار ما قرار نمی دهد!هیچ تجربه ای بی زحمت نیست.اگر به برق خودرو علاقه مندید حتما تعمیرات ایسیو را باید در کنار برق خودرو در کار خود بگنجانید. تا درامد بهتری داشته باشید وتعمیرات ایسیو به تنهایی در ابتدای کار شاید پاسخگو نیاشد.

به زبان ساده شما باید علاوه بر خدمات دیاگ وعیب یابی سنسورها و سیم کشی ،تعمیرات ایسیو هم در کنار ان داشته باشید.پس می دانیم باید با خودرو هم سر و کله زد.

گاهی اوقات میبینید مشکل ایسیو نرم افزاری است و گاهی با دیاگ و پارامتر خوانی متوجه میشوید نیاز به تعویض سنسور است و گاهی هم با تست،متوجه قطعی سیم کشی یا اتصالی می شویم و درنهایت در تمام موارد اگر همه چیز درست بود و مشکل ما حل نشد میرویم سراغ ایسیو ابتدا با ایسیو سالم مشابه همان خودرو و برنامه خودرو مورد نظر،تست را انجام می دهیم اگر باز هم مشکل پابرجا بود مشکل از سیم کشی وستسور ها و یا برنامه ایسیو هست.در غیر اینضورت با تستریا شبیه ساز ایسیو عملکرد ایسیو را در شبیه سازمیبینیم و با اتصال دیاگ به شبیه ساز پارامتر های ایسیو و خطا ها را در حالت شبیه سازی بررسی کرده و شروع به عیب یابی سخت افزاری می کنید.اگر خطا هم در دیاگ عادی بر روی خودرو و هم در شبیه ساز پابرجا بود عیب از ایسیو میباشد.

این پست به روز رسانی خواهد شد.