شارژ ابر خازن 500 فاراد 2.7 ولت:

برای شارژ ابر خازن بهتر است جریان منبع تغذیه را محدود کرد برای اینکارنیاز به منبع تغذیه آزمایشگاهی و کنترل جریان هست. باید در عمل ولتاژ را در یک لحظه روی 2.7 ولت نگذاریم به عبارت دیگر کم کم خازن رو شارژ کرده و ولتاژ را افزایش میدهیم در غیر اینصورت جریان شارژ روی ولتاژ 2.7 ولت حتی به 6 امپر هم میرسد و خازن سریع شارژ می شود بهتر است برای طول عمر خازن با جریان محدود شارژ شود.میبینم که با افزایش ولتاژ خازن جریان کشی ان در هر لحظه کم شده و ابر خازن فول شارژ میشود.

کاربرد های تست شده:

1.به عنوان باطری(میتوان یک ال ای دی را یک ساعت روشن نگه دارد)با زمان شارژ 1 دقیقه ای(با توجه به جریان نشتی ابر خازن ها(جنس مرغوب)میتوان تا مدت نسبتا زیادی در صورت استفاده نکردن از ابر خازن مانند باطری از ان استفاده کرد.ابر خازن های فیک تقریبا نصف ظرفیت قید شده بر روی ان را داشته اند!(طبق بررسی در وب)

2.بهبود عملکرد خروجی سلول های خورشیدی:به طوری که در زمان جریان کشی مستقیم از سلول مانع افت جریان لحظه ای و کاهش ولتاژ خواهد شد.(افزایش راندمان)

3.بهبود عملکرد باطری اتوموبیل و جلوگیری از کاهش لحظه ای ولتاژ و ارایه جریان لحظه ای مورد نیاز مصرف کننده ها:مانند شیشه بالابر ها.چراغ های جلوی خودرو و زمان کولر زدن(جستجو شود استابلایزر ولتاژ خودرو)که در نوع های جدید از ابر خازن ها به کارگیری شده است.

4.استفاده به عنوان خازن امپ،برای ارایه جریان لحظه ای به امپلی فایر برای جبوگیری از اعوجاج شده و داشتن بیس تمیز تر(موازی شود با تغذیه امپ)

در یوتوب میتوانید با جستجوی عبارت ultra capacitor  یا super capacitor ویدیو های بسیار زیادی از مدارات جالبی که با ابر خازن ساخته شده اند میتوان دید!حتی میتوان خودرو را روشن کرد و عمل جوشکاری با ابر خازن انجام داد!!

تست عملی ابر خارن های 5.5 ولت/15 فاراد:

سری شده با ولتاژکلی 16.5 ولت جهت تست برای خودرو

با تستی که داشتم جریان خروجی حدود 10 امپر در لحظه(جریان اتصال کوتاه) را داشته اند.

برای اطلاعات بیشتر و اشنایی با انواع ابر خازن به لینک زیر رجوع شود:

0