نرم افزار وینولز یکی از معروف ترین نرم افزارها برای ویرایش برنامه ECU است که توسط شرکت EVC ساخته شده،و در حال تبدیل شدن به یک استاندارد صنعتی برای تیونرهای حرفه ای در زمینه تیونینگ خودرو است. وینولز سالهاست که بهترین ویرایشگر فایل های HEX(هگز)شناخته شده است.

معرفی نرم افزار وینولز

به کمک نرم افزار وینولز وعلم ربمپ میتوان جداول یا نقشه های ایسیو را جستجو و شناسایی کرد وبر روی ان fake rolex datejust ها تغییراتی اعمال کرده و به اصطلاح عمل ریمپ را انجام داد.

جداولی مانند:

  • سوخت
  • جرقه
  • دور ارام
  • سنسور map
  • جداول سنسور اکسیژن
  • جدول دریچه گاز
  • جدول محدود کننده سرعت
  • جدول دور موتور و….

لازم به ذکر هست که جداول خودرو ممکن است در هر خودرویی کم و یا زیاد باشد.در خودروی ها ی جدید تر ممکن است از هر جدول چند مورد یافت شود مثلا 5 جدول سوخت در برنامه ایسیو،به طور خلاصه هر چه جداول ایسیو بیشتر باشد نشان دهنده اینست که ایسیو در مقابل شرایط کاری مختلف هوشمند تر بوده و میتواند کنترل مناسبی برروی عملکرد خودرو در شرایط مختلف رانندگی و اب و هوایی داشته باشد.

از قابلیت های این نرم افزار نمایش 2 بعدی و 3 بعدی جداول میباشد که میتوان با توجه به ان ها جداول شاخص در عملکرد خودرو تشخیص داد و به کمک ویرایشگر وینولز تغییرات را اعمال کرد.پس از این تغییرات عمل چکسام گیری را انجام داده و فایل مورد نظر را در فرمت bin ذخیره کرد و روی ایسیو دانلود یا پروگرام نمود.

فردی که با این نرم افزار کار میکند باید علاوه بر اینکه علم ریمپ و اشنایی کامل با عملکرد موتور را داشته باشد باید نحوه استفاده از نرم افزار را نیز تسلط پیدا کند که شامل موارد زیر است:


نحوه شناسایی جداول مهم با توجه به گراف ها و علم ریمپ


نحوه کپی کردن نقشه ها از یک فایل تنظیم شده


نحوه کار در گراف های 2D و 3D


نحوه قفل و محافظت از فایل

نحوه چکسام گیری با توجه به نوع ایسیو(بسیار مهم)


نحوه کار با فایل های A2L / Damos، که به کمک این فایل ها که برای هر خودرو جداگانه توسط شرکت سازنده خودرو یا افراد متخصص اماده سازی شده میتوان تمام جداول حیاتی برنامه ایسیو خودرو را تشخیص داد به طوری که با دادن فایل داموس ایسیو مورد نظر به برنامه تمام جداول به صورت دسته بندی و معرفی شده برای کاربر جدا سازی شده(توسط نرم افزار وینولز) که اعمال تغییرات را بسیار سهل تر خواهد کرد.

به زودی نسخه قابل دانلود و کرک شده ارایه می گردد.